Case

477,59% ökning i organisk trafik: Så här fick vi det att hända med LogPoint

Kategori

Konsulter

Thomas Bogh

Peter Madsen

Thomas Bogh

Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?

Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.

Viktiga resultat:

  • Ökning i organisk trafik: 477,59%

  • Ökning i organiska konverteringar: 41,81%

  • Ökning i traffic value: 497,11%

  • Ökning i sökord på sida 1: 238,97%

LogPoint och den imponerande tillväxten av deras SEO metrics.

Vi inledde samarbetet med IT-säkerhetsföretaget Logpoint i augusti 2020.

Avtalet var att arbeta med SEO på den amerikanska marknaden för Logpoint, men redan i oktober kom vi överens om att utöka samarbetet och göra SEO på både den amerikanska, men även de danska, norska, svenska, franska och tyska marknaderna.

Vi har hittills samarbetat med Logpoint i över 11 ​​månader, och resultaten av våra internationella SEO-insatser är tydliga. I vårt case om Logpoint går vi igenom:

- Vilka är Logpoint?

- Vilka resultat har vi uppnått genom vårt arbete?

  • Logpoint’s ökning i organisk trafik

  • Logpoint’s ökning i organiska konverteringar

  • Logpoint’s ökning i traffic value

  • Logpoint’s ökning i sökord på sidan 1.

  • Hur lyckades vi uppnå dessa resultat?

Vilka är Logpoint?

LogPoint är ett IT-företag som arbetar med cybersäkerhet, compliance, IT -system och affärsanalys.

Logpoint erbjuder cybersäkerhetsförsvar till säkerhetsteam över hela världen genom sina moderna SIEM- och UEBA -lösningar, och de arbetar med stora kunder i många olika branscher och länder.

Logpoints kundbas inkluderar Lanchester University, Region Värmland och danska National Life Science Supercomputing Center (Computerome), som alla har implementerat en Logpoint-lösning för att hantera potentiella cybersäkerhetshot.

Vilka resultat uppnådde vi i vårt arbete med Logpoint?

Logpoint’s tillväxt i organisk trafik

För att öka den organiska trafiken till Logpoint valde vi sökord med hög relevans, hög sökvolym och som bestod av ett kommersiellt värde på alla sex marknader vi arbetar på. De positiva effekterna av denna strategi får inte misstas.

Trafiken till Logpoint har ökat betydligt varje månad sedan vi startade samarbetet. Om vi ​​jämför juni 2020 med juni 2021 ser vi inget mindre än en ökning av organisk trafik på 477,59.

Logpoint’s tillväxt i organiska konverteringar

Logpoints viktigaste konvertering att spåra är när besökare skickar in ett formulär för att boka en demo av Logpoints olika lösningar. Tillväxten i denna typ av konvertering är också mycket framträdande; vi ser en trevlig ökning av inskickade formulär från januari 2021 till juni 2021 med hela 41,81%.

Saknar du en överblick över din SEO-situation och potential? Börja med en gratis analys och granska din webbplats här

Logpoint’s tillväxt i traffic value

Trafikvärde är ett SEO-mått som visar förändringen i motsvarande värde för den organiska sök trafiken om denna trafik skulle ha uppnåtts genom betald annonsering.

Vi har sett en enorm ökning av Logpoints trafikvärde i synnerhet under sommaren, och denna ökning verkar stadigt fortsätta.

Om vi ​​jämför trafikvärdet från början av juli 2020 med början av juli 2021 ser vi en ökning av trafikvärdet med så mycket som 497,11%.

Logpoint’s stigning i sökord på sida 1

Vi ser också en imponerande tillväxt i sökord på sidan 1 för Logpoint. När vi började i augusti 2020 rankades Logpoint på 136 sökord på sidan 1. I början av juli 2021 rankas Logpoint på 461 sökord på sidan 1. Det betyder att vi ser en ökning med inte mindre än 238,97% under vår 11 e månad tillsammand med Logpoint. Samarbetet med Logpoint kan minst sagt beskrivas som en stark SEO-insats.

Kommer du att bli vårt nästa success case? Börja med en gratis analys och granska din webbplats potential här.

Hur uppnådde vi resultaten?

En ambitiös, internationell SEO -strategi

Som nämnts tidigare lanserade vi en internationell SEO -strategi med Logpoint i oktober 2020.

Logpoint ville bli mer synlig på den amerikanska, danska, norska, svenska, franska och tyska marknaden, och därför utökade vi i oktober vår ursprungliga amerikanska SEO -strategi med ambitionen att täcka fler marknader.

Vid denna tidpunkt hade Logpoint redan en stark webbplats med språkversioner på engelska, franska och tyska, men de hade inte danska, norska eller svenska språkversioner av sin webbplats.

Skapandet av dessa språkversioner var en grundläggande del av vår övergripande SEO -strategi, eftersom språkversionerna var nödvändiga för att kunna rankas lokalt på viktiga sökord på de olika marknaderna.

Teknisk SEO: språkversioner och Core Web Vitals

Några av de första tekniska SEO insatser vi startade var att skapa danska, svenska och norska språkversioner av Logpoints ursprungliga webbplats.

Vi skapade menyrader för var och en av de saknade språkversionerna så att vi kunde fylla i översatt text och marknadsspecifikt innehåll på de nya sidorna.

I samarbete med Logpoints utvecklare tog vi också hand om och ändrade några av Logpoints Core Web Vitals, så att deras sajt skulle bli så tekniskt stark som möjligt och ha rätt förutsättningar för att kunna ranka på viktiga sökord på alla önskade marknader.

Skräddarsydda strategier

Eftersom ingen av marknaderna är exakt likadana så skapade vi inte heller exakt samma SEO strategi på alla marknader. Istället gjorde vi specifika strategier för varje marknad och därför skapade vi också marknadsspecifikt innehåll med höga sökvolymer och kommersiellt värde.

Några av våra utvalda länkbyggnadsstrategier användes över marknaderna, men vi såg också stor potential i att skräddarsy specifika taktiker för länkbyggnad till specifika marknader.

Länkbygggnad fokus på alla marknader

Vår länkbyggnad för alla marknader har varit och fortsätter att vara fokuserat på produktion av nischinnehåll som är relevant för den bredare målgruppen, och för att ta itu med nya fall av till exempel cyberattacker mot företag på de enskilda marknaderna.

För att effektivisera länkbyggnaden har vi också fokuserat mycket på att producera innehåll som är mer förståeligt än det typiska innehållet från ett IT -företag. Vi har också lagt till specifika exempel på t.ex. cyberattacker för att göra innehåll mer intressant för den målgrupp vi ville nå.

Marknadsspecifika taktiker för länkbyggnad

Det har varit meningsfullt att skräddarsy våra länkbyggnadsstrategier på några av de marknader vi arbetar med Logpoint. Till exempel såg vi en spännande möjlighet på den tyska marknaden att producera innehåll och köra länkbyggnad om ämnet SAP -säkerhet (system, applikationer, produkter) - ett stort ämne i Tyskland i synnerhet.

Dessutom såg vi ett bra tillfälle för gästbloggning på både den amerikanska och danska marknaden, och därför har gästblogg taktik varit ett fokus här.

“Vi såg en betydande potential i att stärka våra SEO -insatser så att vi kunde öka vår synlighet och leda generation på vissa mycket konkurrenskraftiga marknader.

Samarbetet med Bonzer har redan tagit våra SEO -insatser till nästa nivå och vi är verkligen glada över det framtida samarbetet och resultaten vi kommer att se.”

- Nicolai Zerlang, VP Marketing, LogPoint

Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?

Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.