Case

Airofits organiska omsättning ökade med 310%

Kategori

Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?

Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.

airofit bild

Key Results

  • Ökning i organisk trafik i månaden: 546%

  • Ökning av omsättning från organisk trafik: 310%

  • Stigning i domain rating: 200%

Airofit är en dansk verksamhet med ett stort mission. De vill förbättra lungkapaciteten och därmed livskvalitén för alla som någonsin blir andfådda. Om det så är elitidrottare, astmapatienter eller dem med adress på våning 5.

Sedan deras lansering i september 2019 har Airofit varit i full gång med att intaga den globala marknaden för breathing devices.

Airofit och Bonzer inledde ett samarbete i oktober 2019, kort efter Airofits lansering. Som den seriösa SEO-byrån, har vi varit en del i denna målsättning och växlat upp till en raketfart på Airofits ambitiösa tillväxtmål.

Övergripande utveckling

Vi har arbetat holistiskt med sidan då det är på så sätt vi skapar de mest hållbara organiska resultaten.

SEO-situationen i april 2019

SEO-situationen 2020

Stigning i organisk trafik i månaden

Airofits närvaro bland toppresultaten har lett till en märkbar stigning i organisk trafik. I april 2020 var det 26.745 besökare från organisk trafik. En ökning med 546% från oktober 2019 så vårt samarbete startade.

Stigning i omsättning från organisk trafik

En kombination av Airofits insikt i branschen och våra analysredskap har gjort att vi hittat fram till de allra “hetaste” keywordsen. Det kan vi se i den omsättning som organisk trafik genererar, som har stigit med 310% (och fortsätter).

Utveckling i organiska keywords på sida 1

“Sida 2 på Google är det bästa stället att gömma lik” är ett klassiskt SEO-skämt. Budskapet är tydligt; det är på sida 1 (och helst högst upp) där det är bäst synlighet. I maj 2020 ligger Airofit på sida 1 med nästan 800 keywords.

Utveckling i antal länkande domäner, som påverkar DR

Linkbuilding är en avgörande faktor i framgång på Google. Googles algoritmer är i konstant utveckling och det är tydligt att de är de relevanta, trovärdiga och auktoritära länkarna som ger värde. Detta spåret tror vi att utvecklingen kommer fortsätta i.

Vad har vi gjort?

  • Vi utformade en content marketing strategi, som skulle sätta Airofits  E-A-T faktor i rullning och positionera dem som thought leaders och experter inom elite sport performance. Utgångspunkten för content marketing strategin skulle vara genom Airofits blogg.
    Effekt: I april 2020 var det 17.867 klick till bloggen. I oktober 2019 var det 0.

  • Byggt upp en länkprofil för Airofit bestående av länkar som har trovärdighet, relevans och auktoritet. Länktaktiken som varit bra för Airofit har varit att gästblogga på relevanta bloggar och first mover technique. Detta har varit en viktig ingrediens för att få Airofit fram på Google på viktiga keyword.
    **Effekt:**DR (Domain Rating) har gått från 8 i oktober 2019, till 24 i april 2020.

  • Analyserat Airofits tekniksa profil och lagt en klar plan för att lyfta sidans Health Score. 
    Effekt: Health Score har gått från 47% i oktober 2019, till 88% i april 2020.

“Bonzer has helped us understand the full scale of Search Engine Optimization. Together we have been able to grow the amount of organic traffic, therefore increasing the revenue without paid advertising. We keep working on innovative ways to grow Airofit into a leading brand globally and spreading our vision to audiences that wouldn’t have discovered us otherwise. ”

Arturs Kurmejevs, Airofit

Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?

Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.