/
Företagsnyheter & press
/
0 min read
I framtiden kommer Bonzer erbjuda en tjänst som kombinerar autogenererat innehåll med SEO. Något som förväntas effektivisera processer inom innehållsproduktion och ge skalfördelar för företag med större plattformar.
Enligt Accenture kan artificiell intelligens (AI) bidra till att öka företagets produktivitet med upp till 40%. Detta beror på att AI anpassar sig till datan över tid. Det hjälper till att ge ännu mer exakta svar i sökresultaten - och i hög hastighet.
Därför har det för Bonzer bara varit naturligt att inkorporera artificiell intelligens i SEO som en produkt för att öka effektiviteten i innehållsproduktionen. Detta kommer särskilt att gynna kunder med större webbplatser där data ingår i innehållet.
Detta bygger på ett gemensamt samarbete som Bonzer har ingått med IC Robotic, som tillsammans kommer att utveckla modeller för att autogenera innehåll för organisk positionering.
Autogenerat innehåll är innehåll som har programmerats för att genereras utifrån definierade mallar. Allt händer med hjälp av data. Text kan därför genereras automatiskt på allt innehåll som består av datapunkter. Något som kommer att kunna uppdateras kontinuerligt allteftersom datan ändras.
Eftersom innehållet är baserat på data kan webbutiker bättre undvika returer av produkter. En studie från SaleCycle visar att så mycket som 64,2% av orsakerna till att online-köp returneras beror på att produkten inte matchade beskrivningen.
Med databasproduktbeskrivningar kan innehållet bli ännu mer exakt och därför mer sanningsenligt och informativt för kunden.
Både Bonzer och IC Robotic förväntar sig att tillsammans vända upp och ner på det sätt som kategoriska texter utvecklas i SEO.
Detta kommer hända med hjälp av automatisering av handgjorda modeller för t.ex. meta- produkt- och kategoribeskrivningar. Inledningsvis kommer detta ske under en testfas och därefter kontinuerligt utvecklas till ett ramverk som anpassas för den enskilda kunden.
”Idag vill användarna få svar på sina frågor snabbt. Sökmotorer som Google vet detta väl, vilket är varför de alltid gör allt de kan för att leverera just det. En blandning av automatiskt genererat innehåll och kvalitetsinmatning innebär att vi inom utvalda områden nu kan leverera innehållet snabbare än våra kunders konkurrenter.
På många sätt kan detta bespara företag från roller såsom Category Managers eller liknande personer som anställs för att utföra en robots arbete. Vi har nu lagt adderat roboten till arsenalen av människokännare" säger CPO & Partner i Bonzer, Thomas Bogh.
Studier från MeMSQL visar att 61% av marknadsföringsindustrin anser att artificiell intelligens är den viktigaste aspekten av datastrategin.
På samma sätt kan Deloitte också berätta att 83% av AI firstmovers redan ser ekonomiska fördelar.
Därför kommer samarbetet att fokusera på företag med många beskrivningar som kan skriva innehåll som i sin tur ökar positioneringen, utan att det kostar en förmögenhet. Samtidigt finns en önskan att göra detta snabbt och automatiskt.
Därför har IC Robotic varit en perfekt matchning för Bonzer, som tidigare har arbetat nära tillsammans.
VD och grundare av IC Robotic, Marc Aas Nilsson, har också hjälpt till att skapa marknadsdataplattformen Lasso X, som tidigare har fått investeringar från JP / Politikens Hus.
"Vi ser mycket fram emot att få arbeta nära Bonzer och därigenom utveckla hur innehåll i den moderna (och nya) världen effektiviseras till nytta och glädje för företag - stora som små".
I en tid då pengar inte växer på träd hoppas båda parter därför kunna hjälpa företag att få ut sina budskap ännu snabbare och bredare.
Även om autogenerat innehåll kommer att vara en del av den framtida SEO-produkten i Bonzer, eliminerar den inte rollen som Content Writer - tvärtom.
"Med möjligheten att automatiskt generera text som produktsidor - och så småningom kategorisidor - finns det ett ännu större behov av Content Writers. Allt innehåll definieras utifrån input och mallar, som vi definierar utifrån vårt SEO-tillvägagångssätt ”, säger Thomas Bogh.
En autogenererad modell ger Content Writers mer tid att gå djupare på de områden där autogenererad text inte kommer att kunna bräcka konkurrensen på sökmotorns resultatsida - en tävling som ständigt utvecklas.
Den automatiskt genererade modellen har redan testats på utvalda kunder. Eftersom autogenerat innehåll på grund av dubblettinnehåll kan skada organiska placeringar har grundmodellen granskats noggrant under de senaste månaderna.
Efterhand förväntas fler domäner dra nytta av detta, men det kräver naturligtvis också en viss storlek. Därför kommer Bonzer kontinuerligt att utveckla allt från mallar till minimikrav för data, så att det kan löna sig för företag (kunder) att inkorporera denna typ av innehåll.
Med denna nya expansion kan företag över hela landet se fram emot en partner som kan leverera innehåll på ett sätt som hittills inte varit möjligt vad gäller leveranstid och kvalitet.
Detta ger innehållsindustrin en innovativ modell som företag - Svenska såväl som utländska - kan dra nytta av både nu och i framtiden.
Bonzer räknar med att få modellen implementerad som en möjlighet för nya kunder i januari 2022.
Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?
Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.
Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?
Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.