Klient
Kodiak Hub
Kategori
saas
Services
International Baseline
Konsulter
Theodor Lindfors
Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?
Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.
“Jag kunde inte vara mer nöjd med Bonzers arbete som fått våra sidor att ranka högre än någonsin! Ett väldigt transparent och strukturerat samarbete som känns som ett äkta partnerskap. Ser fram emot att se våra framtida resultat!”
I juli 2024 inledde Kodiak Hub och Bonzer ett samarbete med ett tydligt mål: att öka Kodiak Hubs synlighet i sökmotorerna och att positionera dem som den ledande aktören inom Supplier Relationship Management.
De hade redan en bra grund att stå på, med ungefär 1 000 indexerade sökord. Nästa steg var att synas högre upp i sökresultaten för high-intent sökord som de visste konverterar till bokade möten med säljarna, samt driva mer relevant trafik i mitten av funneln. Tillsammans tog vi fram en strategi som fokuserar på teknisk optimering, högkvalitativt content och en SEO-vänlig struktur.
Resultatet? Från 21 till 256 sökord i position 1-3, läs mer om strategin nedan.
Kodiak Hub utvecklar en plattform inom “Supplier Relationship Management". Plattformen hjälper företag att få bättre koll på sina leverantörer och fatta datadrivna beslut. Det innebär att inköpsteam och hållbarhetsansvariga kan jobba mer proaktivt, minska affärsrisker och bygga starkare samarbeten i leveranskedjan.
För Kodiak Hub är trafiken från sök en av de viktigaste kanalerna. Plattformen syns då precis när deras potentiella kunder letar efter en lösning som deras. Därför valde de att satsa på SEO.
+75%
stigning i organiska sökord
+493%
fler sökord på Googles första sida
+115%
ökning i bokade möten
10x
estimerad organisk trafik
Tydlig URL-struktur och navigation.
Optimering av “above the fold”-innehåll för användare och sökmotorer.
Vi fokuserade på att bygga en stor men nischad contentplan för att bygga topical authority. I praktiken innebar det:
Många nya bloggartiklar med djupgående insikter inom supplier management, risk och hållbarhet.
Optimering av landningssidor för att driva mer trafik och konverteringar.
När vi började jobba med Kodiak Hub i juli 2024 var de indexerade för ca 1 200 organiska sökord. Idag ligger de på 2 100, en ökning med 75%.
Vi har hjälpt Kodiak Hub att ta mer plats i sökresultaten genom att fylla på med innehåll som driver trafik. Allt från nördiga guider till mer affärsnära ämnen, tanken har hela tiden varit att fånga både de som är nyfikna och de som är redo att konvertera.
I början låg 110 av Kodiak Hubs sökord på sida 1 (position 1-10). Idag är det 646 stycken. Många av de sökord de redan var indexerade för rankar nu mycket högre och kanske mest imponerande: 256 av dem ligger i position 1-3.
Kodiak Hub gick från 39 bokade möten från organiskt sök till 84 bokade möten, jämfört med samma period året innan - vilket resulterar i en ökning med 115%.
Organisk trafik har gått från estimerade 1 000 besökare i månaden till över 10 000. Även värdet av trafiken har ökat. Om Kodiak Hub hade köpt samma trafik via Google Ads hade det kostat omkring $44 366, jämfört med $2 636 i början. Det visar att de driver trafik som har ett kommersiellt värde.
Vi fortsätter vårt samarbete med fokus på högkvalitativt, värdefullt content inom samma nisch. Strategin kommer att anpassas för de nya sökbeteenden som skapas genom AI sök, där Kodiak Hub återigen ska vara toppresterare inom deras område.
Behöver ni mer organisk trafik och konverteringar?
Låt oss kika på ert case, och se vad som skall till för att ni ska få mer synlighet i er marknad.